Respect

Respect

Geplaatst op 20-07-2023

Voor wie heb je het meeste respect en de grootste sympathie ?

 

De kans is zeer groot dat deze persoon iemand is die goed kan luisteren. 

 

Iemand die succesvol is, realiseert zich dat wie de vragen stelt, het gesprek leidt. 

Niet wie het meeste spreekt.
Ontdek hieronder de LSD-techniek en hoe je daarmee op een eenvoudige manier meer respect kan afdwingen.

Het verhaal van de leeuw

Het verhaal van de leeuw

Geplaatst op 07-07-2023

Na een week vol met coachingsessies met zaakvoerders moest ik denken aan het verhaal van de leeuw. 
Velen worstelen met de vraag hoe je precies nu, in tijden van schaarste aan menselijk kapitaal, met mensen moet omgaan. We zitten in een maatschappelijke context waarin het eerder bon ton is om een laisser-faire-laisser-passer houding aan te nemen. Het verhaal van de leeuw biedt hier een interessante invalshoek op...

Restart your life and boost your career

Restart your life and boost your career

Geplaatst op 21-06-2023

'Second Life' is written in a thriller style. The book contains a severe and equally mysterious message for all managers and entrepreneurs and explains the ideas the author developed in cooperation with organizations, colleague managers, and the rat race. The author lets you discover how not to deny your soul's mission. He teaches you a simple method to discover what will give you success and happiness.
Order now via Amazon.com and restart your life and boost your career.
#patrickverschelde #management #writer #ratrace #love #instagood #inspiration #book #books #reading #author #writers #write #writingprompt #samadhi #entrepreneurship #novelwithamessage

De magie van Oda Nobunaga

De magie van Oda Nobunaga

Geplaatst op 06-06-2023

"We zijn bang voor de reacties als we de verandering zouden doorvoeren," hoorde ik laatst nog een ondernemer zeggen. Begrijpelijk, maar niet terecht.
Want los van het feit dat een cruciale factor bij het implementeren JFDI is (Just F*****g Do It) is - hoeveel verandertrajecten zijn al niet in de kast blijven zitten? - kan je bij het doorvoeren van veranderingen het gedrag van mensen perfect voorspellen.
16 % van de medewerkers zullen zeer negatief reageren. Maar daar moeten we ons niet door laten leiden en zelfs niet op focussen. Het zijn de positief ingestelde collega's die hen zullen meetrekken. Bereid daarom 20 FAQ's voor, zorg dat alle leidinggevenden dit lijstje bij zich hebben, communiceer er open en bloot over en het grootste werk om de medewerkers mee te krijgen in het proces van verandering is gebeurd. 
En als dat niet voldoet, gebruik de magie van Oda Nobunaga.

Paradigmashift Levenslange Tewerkstelbaarheid.

Paradigmashift Levenslange Tewerkstelbaarheid.

Geplaatst op 01-06-2023

"Beste medewerker,
Dat wij in een tijd van intense verandering leven hoeft geen betoog: de behoeftes van onze klanten veranderen voortdurend en de technologieën die wij gebruiken om op die behoeftes in te spelen, zijn voortdurend in evolutie."
De kans is groot dat je deze aanhef ook in jouw context zou kunnen gebruiken. Maar weet dat de bovenstaande woorden werden uitgesproken in 1999(!). Toen lanceerde ik het project Coach the Coach bij Barco. Daarbij gingen we ervan uit dat onze medewerkers actie dienden te ondernemen om zichzelf levenslang tewerkstelbaar te maken.
Maar de context veranderde helemaal en iedereen begint wel te beseffen dat de vijver van nieuwe medewerkers tot op de bodem leeg is. En toch blijven de meeste organisaties daar vissen. Tot groot jolijt van allerhande rekruteringskantoren. Waarom niet ons als organisatie zo organiseren dat we onze medewerkers echt levenslang tewerkstelbaar maken? Het heft als organisatie zelf in handen nemen en niet alleen rekenen op de goodwill van de medewerkers.
Een evolutie dus van 'als medewerker wendbaar beschikbaar zijn' naar 'de medewerkers wendbaar beschikbaar maken'.

Redenen om terug op kantoor te komen werken

Redenen om terug op kantoor te komen werken

Geplaatst op 09-05-2023

Een van mijn klanten zit in de situatie dat hun medewerkers niet geneigd zijn om terug op kantoor te komen. Ze blijven liever zo veel mogelijk, de facto altijd, telewerken. De klant vroeg mij naar de belangrijkste redenen om niet alleen maar aan telewerken te doen. Ik deel ze graag met jou.

Dé motor voor verandering?

Dé motor voor verandering?

Geplaatst op 03-05-2023

Hoe kan je het gedrag van mensen veranderen? Onmiddellijk denken velen dat dit enkel kan door hen beter te verlonen. Maar we weten allemaal dat het effect van méér loon of een bonus slechts... 6 weken blijft hangen in de geest van de mensen. Hoe pak je het dan aan?

Zeg wat je te zeggen hebt

Zeg wat je te zeggen hebt

Geplaatst op 07-02-2020

Als er een olifant in de vergaderzaal staat, bewijst diegene die hem benoemt zijn kracht. Daarom is mijn beste tip voor leidinggevenden: zeg altijd wat je te zeggen hebt.

De eerste volger

De eerste volger

Geplaatst op 28-11-2019

Het risico van de eerste volger is even groot als het risico van de initiatiefnemer zelf. Zodra de eerste volger zich aansluit, wordt het aansluiten veel minder riskant voor anderen. Het fenomeen ontwikkelt zich zo dat naarmate er meer mensen deelnemen, het riskanter wordt om aan de zijlijn te blijven staan dan zelf deel te nemen.  

Het geheim

Het geheim

Geplaatst op 18-11-2019

Waardoor laten we ons leiden als leidinggevende?
 
Door wat van ons wordt verwacht?
door een gedrag te vertonen waarmee we in het verleden applaus hebben geoogst?
of … door onszelf te zijn?
 

eerste vorige 1 laatste